Recenzija // Cornelia Funke: Srce od tinte

Cornelia Funke bila je prva spisateljica čije sam knjige samostalno uzela u ruke. Njene mi knjige na neki način predstavljaju prag koji sam prešla i tako ušla u svijet čitanja. Točno se sjećam kada sam s jedanaest godina pronašla njenog "Jahača Zmaja" na polici. Iako sam oduvijek voljela čitanje, ova je knjiga to prenijela na sasvim drugu razinu.
Od Jahača zmaja pročitala sam mnogo knjiga, ali Cornelia Funke mi je i dalje jedna od najdražih pisaca.
Ipak, ovdje riječ nije o Jahaču Zmaja već o Svijetu od tinte, serijalu knjiga koji počinje Srcem od tinte i o kojem je mene, da budem potpuno iskrena, strah pisati.
Strah me pisati zato jer su ove knjige toliko savršene i ja ih ne želim upropastiti svojim trapavim pisanjem, ali evo, dati ću sve od sebe da vam dočaram taj nevjerojatan svijet koji se krije unutar ove tri knjige.
***
Maggie nema majku, živi sama s ocem i to joj je uvijek bilo dovoljno. Ljubav prema čitanju naslijedila je od njega i iako se često selila i mijenjala škole, bila je zadovoljna svojim životom.
Sve dok se jedne noći ispred njene kuće ne pojavi misteriozni čovjek plavo, crvene kose koja podsjeća na vatru.
Odjednom njen život se mijenja, mora ponovno otići od kuće, no ima osjećaj da se više nikada neće vratiti, putuje do njene tete Elinoir i iako Mo kaže da tamo idu zbog knjiga, Magie zna da laže.
Kada napokon iz njega izvuče neke odgovore saznaje da ih lovi čovjek po imenu Jarac, da Mo nije samo knjigoveža i da misteriozni vatreni čovjek, uistinu je vatren.
***
Tek sam nedavno shvatila zašto toliko volim Svijet od tinte. Razlog je zapravo jako jednostavan - ono dijeli jednaku ljubav prema knjigama kao i ja. Cijela radnja je moguća zato jer je Cornelia Funke svjesna da su knjige žive. Da svaki lik ima svoju stranu priče i da se one nastavljaju i nakon što se korice zatvore
Cijela radnja vrti se oko knjige, knjige koja se zove srce od tinte. Nju je napisao stari Fenoglio kojega, izgleda, uopće nije briga da njegovi likovi slobodno šeću po našem svijetu zahvaljujući Mortimeru, neobičnom knjigoveži sa čarobnim glasom. Svijet koji se nalazi u Srcu od tinte više nije bajan, iako po njemu lete vile i hodaju stakleni patuljci, uništen je ratom te nepravednom vladavinom Zmijske Glave.
I što kada se najdublja želja svakog ljubitelja knjiga ostvari? Što kada zapravo uspije ući u knjigu te postati jedan od njenih glavnih likova, potpuno promijenivši tijek priče?

Koliko sam samo puta uzela ovu knjigu u ruke,i svaki, baš svaki put pronađem neki novi detalj koji me potpuno očara. Koliko god puta ja pročitala ovu knjigu ona mi jednostavno nikako ne može dosaditi. Apsolutno se svaki puta iznova zaljubim u likove i u sve njihove mane te ostanem očarana vještinom kojom ih je Funke učinila stvarnima.
Koliko ste puta gledali neki film ili čitali knjigu i upitali se zašto junak zapravo odluči spasiti dan? Ili zašto zlikovac naglo poklekne? Jako često, vrlo je očito da se to dogodilo samo kako bi pokrenulo radnju, no, jedna od meni najdražih dijelova Svijeta od tinte jest to da su likovi ljudi. Pravi ljudi. I ponekad su sebični, i čine loše stvari iz dobrih razloga ili dobre stvari iz loših razloga, ili jednostavno griješe. Ponekad riskiraju svoj život za one koje vole, ali ponekad su spremni dati sve samo da spase svoju kože. I mrziti ćete neke, mrziti ćete ih iz dubine duše jer ćete osjetiti njihovu zlobu, jer je sve tako stvarno.  
Cijeli radnja ove knjige temelji se na tome da priča može oživjeti, a Cornelia Funke je upravo to uspijela učiniti. Oživjela je priču. Svaki je detalj razrađen, cijela radnja savršeno promišljena. Da ne spominjemo pisanje. Kada god čitam ovu knjigu poželim svaku rečenicu naučiti napamet i jednostavno ju recitirati svako malo, jednostavno želim upiti svaku riječ, ne želim da samo ostane na stranici. Ironično, želim da oživi.
Rijetko kad sam pronašla knjigu koja je napisana tako nevjerojatno dobro, svaka vas rečenica uvlači dublje u priču, svaka riječ vas veže za knjigu sve više i veiše sve dok ne dođete do zadnje koja vas ostavi u tišini, nakon koje će vam trebati neko vrijeme samo da se ponovno vratite u stvarni svijet. I u tom ćete trenutku shvatiti, baš kao i likovi, i vi ste ostali zarobljeni u svijetu od tinte. Svijetu koji se nalazi na stranicama knjige koju ćete otvoriti još mnogo puta i koja vas nikada neće razočarati.

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 komentari:

Objavi komentar