Recenzija// Ransom Riggs: Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu

"Život šesnaestogodišnjeg Jacoba teče posve mirno te se u njemu ne događa ništa neobično što bi zaokupilo čitateljevu pozornost, sve dok ga ne zadesi strašna i iznenadna djedova smrt. Pokušavajući odgonetnuti prilično sumnjive okolnosti pod kojima se ona zbila, u ruke mu dospije tajnovito pismo koje ga odvodi na daleki velški otok gdje otkriva ruševine doma gospođice Peregrine za čudnovatu djecu.

Dok Jacob istražuje napuštene sobe i hodnike u razrušenoj kući, postaje mu jasno da ta djeca nisu bila samo čudnovata: možda su bila i opasna Možda su s pravom bila izolirana na napuštenome otoku. Koliko se god to činilo nemogućim, možda su nekako još uvijek živa…" (sažetak sa stranice izdavača Lumen)
***
Ljudi moji, koja knjiga.
Kažu "ne sudi knjigu po koricama", iako sa ovakvom naslovnicom i to se može ignorirati. Jeziva, zanimljiva, pamtljiva - naslovnica ove knjige savršeno prikazuje ono što se između korica nalazi.
Nevjerojatna priča koja čitatelja drži prikovanim za knjigu sve do samoga kraja popraćena je i jezivim fotografijama koje priči daju taj zadnji detalj.
Pročitala sam knjigu u jednom dahu, smijala sam se i bojala, srce mi je kucalo kao ludo većinu vremena.
Ovaj akcijski roman sa elementima horora i fikcije bio je baš ono što mi je trebalo nakon nekoliko "dubokih" ljubavnih romana koje sam, još uvijek ne znam zašto, dobrovoljno čitala i nesretnog Šenoe kojeg sam čitala zato jer je u utorak lektira (znači, strašno).  Roman je obavijen velom mističnosti i magije, tajanstven i uzbudljiv, jednostavno , knjiga koju se ne smije propustiti.
Ali, ne staje sve samo na dobroj radnji. Koliko sam knjiga sa dobrom idejom za radnju, ali lošim pisanjem pročitala, na sreću, ovo nije jedna od tih.
Ono što me se stvarno dojmilo ipak nisu poetični opisi ili stvari koje inače navodim pod "odlično pisanje" (iako ni toga ne fali) već autorova originalnost, neki sarkazam koji se osjeća u mnogo dijelova knjige, humor u najobičnijim, čak pomalo glupim šalama koje su mene odmah kupile.
Da navedem i nekoliko primjera:
"Posljednje popodne onog vremena "prije" proveo sam sastavljajući repliku Empire State Buildinga u omjeru 1:10000 i to od kutija pelena za odrasle"
"Nebo je bilo boje svježe masnice"
"Sviđa mi se izgleda Djeda Mraza beskućnika" šapnuo sam tati, "Ne može to svatko nositi, pravi je trendseter."

U rujnu ove godine izlazi i filmska adaptacija ove knjige u režiji Tima Burtona, čovjeka koji je valjda jedini koji bi cijeli doživljaj ove knjige mogao prenijeti na filmsko platno (držimo fige da uspije)






Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 komentari:

Objavi komentar