Recenzija // Brandon Sanderson: Čelično srce

Pred nekoliko dana bila sam u gradskoj knjižnici koja, iako nije pretjerano velika, ima pristojan broj knjiga. Jedini problem je da često ima samo jedan primjerak svake pa stvarno morate imati sreće ukoliko želite posuditi jednu od onih poznatijih..

Toga puta, meni se baš nije posrećilo.
Šetala sam gore-dolje među policama razočarana što ni jedne od tri knjige koje sam htjela posuditi nema. Tada mi je za oko zapela siva knjiga od tristotinjak stranica. Izvukla sam je sa police i istoga trena znala što ću čitati ovoga popodneva -"Čelično srce" Brandona  Sandersona.
Knjiga sa zanimljivom naslovnicom i sažetkom koji obećava distopijski futuristički roman bez sladunjave ljubavne priče bila je baš ono što mi treba.
Pisac je imao odličnu ideju, cijeli novi svijet smišljen do takvih detalja da je to stvarno impresivno, ideja o Epicima, stvorenjima koji su prije bili ljudi, no moć ih je toliko izmijenila da su sada sličniji čudovištima, koji su zavladali svijetom i pokorili ljude je genijalna ipak, sve se izgubilo u opisima.
Ovo nije bila knjiga koju sam pročitala u jednom dahu, baš naprotiv, jako sam je često zatvarala i trebalo mi je dosta vremena da je dovršim unatoč tome što nije jako duga, jer se radnja previše navlačila. Knjiga ima oko 350 stranica, a više od polovice knjige samo sam se pitala što se događa. Pisac cijelo vrijeme nešto opisuje, a na kraju nisam imala pojma ni kako glavni lik izgleda, iako se saznaje dosta o njegovoj prošlosti.
Ipak, mora se priznati, likovi su stvarno zanimljivi - svi potpuno različiti, ali svaki sa dobro razrađenom pričom koja se polako otkriva kroz knjigu i zbog kojih vrijedi proći čak i one dosadne dijelove u kojima nemate pojma što se događa i zašto su uopće napisani.
Iznenadio me humor u ovoj knjizi, iako je daleko od "ajme-majko-umirala-sam-od-smijeha", knjiga ozbiljnu radnju često razbija sa par rečenica koje, iako možda na prvi pogled ne izgledaju smiješne, u tom kontekstu imaju smisla i upravo zbog takvih dijaloga na kraju zavolite likove.
Najviše me u šoku ostavio kraj. Postoje zanimljivi svršeci knjiga, postoje oni koji vas iznenade, a postoji i ovaj - definitivno najšokantniji kraj koji sam ikada pročitala - nešto što nitko ne bi mogao predvidjeti i upravo ono zbog čega sam rekla "Da, ovu knjigu ipak vrijedi pročitati." 
Stoga bi moja preporuka zvučala ovako - ukoliko ste voljni nastaviti čitati ovu knjigu čak i tijekom njenih dosadnih dijelova, definitivno ju pročitajte, jer, iako je radnja malo razvučena, ideja je izvrsna i pisanje je dobro, samo nemojte popustiti i pročitati kraj prije vremena jer iako to možda želite učiniti, pokvariti će cijeli doživljaj knjige.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 komentari:

Objavi komentar